Sadako Sasaki a fost o fetita care a murit cand avea 12 ani.

Totul a inceput pe 6 august 1945, cand a avut loc atacul de la Hiroshima. Sadako se afla cam la o mila de locul atacului. Atunci avea doar doi ani. Peste zece ani au inceput sa-i apara niste pete mov pe picioare, astfel pariniti ei au dus-o la spital. Prietena ei cea mai buna, Chizuko Hamamoto, a venit la ea in vizita si i-a facut un cocor dintr-o hartie aurie. Sadako nu a inteles gestul prietenei ei, iar aceasta i-a spus atunci legenda celor 1000 de cocori. Legenda spune ca cei ce creeaza 1000 de cocori, zeii ii vor rasplati cu o dorinta. Sadako a crezut in aceasta legenda, astfel a inceput sa faca cocori. Pentru ca nu avea hartie, folosea ambalaje de la medicamente, si mai cerea de la pacienti hartie in care erau ambalate cadourile. Chizuko ii mai aducea si ea hartie colorata de la scoala.

Sadako a murit la 12 ani de leucemie, apucand sa faca doar 644 de cocori. Prieteni ei, au continuat sa faca cocori pana au ajuns la 1000. Sadako a  fost inmormantata cu cei 1000 de cocori.

De atunci japonezii sarbatoresc pe 6 august ziua paci.

Pentru mai multe detali despre povestea ei : http://en.wikipedia.org/wiki/Sadako_Sasaki

Eu una am fost profund impresionata de povestea ei inca de prima data cand am auzit-o. Din pacate nu am avut timp pana acum sa fac ceva in memoria ei. In ultimile saptamani am impaturit 1000 de cocori in memoria ei, si am facut si un stop motion. Sper sa va placa.

